Uraloğlu duyurdu: 11 Türk gemisi Hürmüz Boğazı’ndan çıktı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki Türk sahipli gemilerin son durumuna ilişkin yazılı bir açıklamada bulundu. Bölgedeki gelişmelerin yakından takip edildiğine işaret eden Bakan Uraloğlu, savaşın başından beri Basra Körfezi’nde bulunan “Yasa Moon” ve “Nejat” isimli Türk sahipli gemilerin 21 Haziran sabahı itibarıyla Hürmüz Boğazı’ndan güvenli şekilde çıkış yaptığını duyurdu. Türk sahipli gemilerin güvenliğinin öncelikli konu olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, savaşın başlamasından bu yana Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı’ndan geçerek Körfez’den ayrıldığını kaydetti. Bölgedeki gelişmelerin ilgili kurumlarla koordinasyon içerisinde anlık olarak takip edildiğinin altını çizen Uraloğlu, ihtiyaç duyulan durumlarda gemi işletmecileriyle de sürekli temas…

33 ülkeyi alarma geçiren hantavirüs vakasında yeni gelişme! DSÖ son durumu açıkladı

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, MV Hondius adlı yolcu gemisinde yaşanan hantavirüs vakasına ilişkin son durumu kamuoyuyla paylaştı. Ghebreyesus, salgının artık kontrol altına alınma aşamasına geçtiğini belirterek, gemide görev yapan kaptan ve mürettebatın büyük bölümünün karantina süreçlerini tamamladığını açıkladı. Yetkililerin aktardığı bilgilere göre, gemide tespit edilen vaka sayısı 13’te sabit kaldı. Bu vakalar arasında 3 kişinin yaşamını yitirdiği bildirildi. DSÖ, yeni vaka tespit edilmediğini ve bulaş zincirinin durma noktasına geldiğini vurguladı. YOĞUN TAKİP SÜRECİ Sadece gemi içi değil, küresel ölçekte de yoğun bir takip süreci yürütüldü. Virüsle temas ihtimali bulunan 33 farklı ülke ve bölgeden 600’den…